Ben jij zwanger of minder dan twee jaar geleden bevallen?
Jij bent welkom bij PowerMama Zuidplas!

Jouw zwangerschap en postpartum herstel is een belangrijke tijd in jouw leven. Heel bijzonder, maar ook intensief. Er komt veel op je af! Soms weet je niet waar je wel of niet goed aan doet. Sporten is daar vaak ook een onderwerp van. Wat is mogelijk tijdens en na de zwangerschap? Hoe neem je jouw zwangerschap en postpartum herstel serieus? Bij PowerMama Zuidplas word je begeleid bij het sporten tijdens en na de zwangerschap. De trainingen zijn een combinatie van bewegen en kennis opdoen! Daarnaast staat de verbintenis met andere mama's centraal. Je bent niet alleen en je hoeft het ook niet alleen te doen! Met elkaar connecten is zo waardevol.

Wat is PowerMama?

PowerMama is een bewezen effectief en erkend trainingsconcept voor vrouwen tijdens en na de zwangerschap. Sporten tijdens de zwangerschap is heel goed voor jouw gezondheid, maar ook die van jouw kindje. Sporten tijdens de zwangerschap kan bijdragen aan:

  • Behouden van je conditie;

  • Een zwangerschap met minder zwangerschapskwalen;

  • Een gezonde gewichtstoename tijdens de zwangerschap;

  • Een gezonde groei van de placenta;

  • Verminderde kans op zwangerschapsdiabetes;

  • Beter en dieper slapen;

  • Beter humeur;

  • Sneller herstel na de bevalling.

Waarom PowerMama volgen?

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan. Om dit te voorkomen hebben jouw buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Tijdens de trainingen van het PowerMama Programma wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed.

 

Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten.

De trainingen zijn in kleine groepen met maximaal 8 personen. Hierdoor is er veel persoonlijke aandacht en ruimte voor jouw persoonlijke situatie en vragen die je hebt. Hierdoor is er ook ruimte om als mama's met elkaar ervaringen, gevoelens en gedachtes uit te wisselen. Je bent niet alleen en je hoeft het ook niet alleen te doen! Verbintenis is zo waardevol!

Voor wie is PowerMama?

Het PowerMama programma is voor vrouwen die zwanger zijn, recent zijn bevallen en voor vrouwen die tot twee jaar na de bevalling het sporten willen oppakken. Je hoeft dus geen ervaring in sporten te hebben!

 

Bij een vaginale bevalling zonder complicaties kun je in principe na 6 weken al beginnen met sporten. Bij een keizersnede is dit meestal 8 tot 10 weken. Omdat de groepen klein zijn, kan er rekening gehouden worden met waar jij op dat moment staat.

 

Vrouwen die al enige tijd sporten, maar klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem, zijn ook welkom om mee te doen.

Je bent welkom met jouw achtergrond, niveau en jouw verhaal!

Wat vinden de PowerMama's?

press to zoom

press to zoom

press to zoom

press to zoom
1/6

press to zoom

press to zoom

press to zoom

press to zoom
1/5

Over ons

Tijdens mijn zwangerschap heb ik, Rebekka Peters, PowerMama Coach bij PowerMama Zuidplas, ervaren hoe fijn het is om geïnformeerd te worden over het verantwoord sporten tijdens en na de zwangerschap. Mijn man Menno, de eigenaar van CrossFit Moordrecht, wilde al langer lessen aanbieden gericht op...